سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در قبرس

صفر تا صد سرمایه گذاری در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری در حال توسعه است که پتانسیل های بسیاری برای انواع سرمایه ‌گذاری دارد. سرمایه گذاری در قبرس شمالی بهترین فرصت برای افرادی است که به دنبال کسب درآمد در منطقه ای امن و آرام با سود دهی بالا هستند. با افزایش تعداد مهاجرینی که از کشورهای روس زبان و اروپا و سایر نقاط به این جزیره زیبا می‌آیند، نیاز ایجاد کسب و کارهای تازه به شدت احساس می‌شود.

کشورهایی که رشد و توسعه خود را پشت سر گذاشته اند معمولا سوددهی بالایی برای سرمایه گذاری ندارند. در جدول زیر تفاوتهای ثبت شرکت در کانادا را با ثبت شرکت در قبرس شمالی مقایسه کرده ایم:

شرایط ثبت شرکت کانادا قبرس شمالی
اثبات داشتن سابقه مدیریتی حداقل ۳ سال – داشتن کارت شهروندی – داشتن مدرک زبان انگلیسی – داشتن مدرک تحصیلی مرتبط ×
تمکن مالی ۱۵۰ تا ۸۰۰ هزار دلار (بلوکه می‌شود) ۲۵ هزار یورو (بلوکه نمی‌شود)
داشتن نماینده بومی مدیر شرکت باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد فقط برای ۴ شغل داشتن شریک قبرسی الزامی است
اقامت دائم با ثبت شرکت امکان پذیر نیست بعد از گذشت ۶ سال امکان پذیر است
حمایت دولت و وام با بهره بسیار کم ×

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در قبرس شمالی

پروسه ثبت شرکت توسط وکلای هولدینگ یورومای امری آسان و سریع است. حضور آقای امراه چیل و نظارت شخصی ایشان بر مراحل اداری امور، باعث می‌شود علاوه بر سرعت کار، مشتریان اطمینان خاطر کامل از نتیجه کار داشته باشند.

توجه داشته باشید که افراد خارجی در کشور قبرس شمالی در این چهار زمینه شغلی نمیتوانند مجوز کار و ثبت شرکت داشته باشند:

همچنین پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

۱: حمل و نقل
۲: تجارت بین المللی
۳: ساخت و ساز
۴: جهانگردی و توریست

مجوز کسب و کار در این مشاغل فقط به نام افراد قبرسی صادر می‌شود. ولی افراد خارجی می‌توانند بعد از ثبت مجوز به نام یک فرد قبرسی، در مراکزی که نوتر نامیده می‌شود و کاربردی مانند دفتر ثبت اسناد رسمی ایران دارد، فرد قبرسی را از سود و زیان شرکت خارج کنند و صرفا ۵۱ درصد از سهام شرکت بنام فرد قبرسی باشد و ۴۹ درصد بنام فرد خارجی.

هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی چیزی حدود ۵ الی ۶ هزار پوند انگلستان است که شامل تمام محارج داخلی هم میشود. (تاریخ ثبت این نوشته اپریل ۲۰۲۳)

دوستان در نظر داشته باشید که کسی که کارآفرینی و ثبت شرکت در قبرس شمالی انجام داده باشد از حمایت های زیاد دولت بهره مند میشود. از جمله وام هایی با بهره بسیار ناچیز و تخفیف در بسیاری از موارد.

کسانی که در قبرس شمالی کارآفرینی میکنند از ابتدا ویزای دوساله دریافت میکنند و بعد از گذشت ۶ سال و دارا بودن شرایط مورد نظر اداره مهاجرت میتوانند برای اخذ اقامت دایم کشور قبرس شمالی اقدام نمایند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در قبرس شمالی

۱: دو فرد حقیقی یکی به عنوان مالک کسب و کار و دیگر به عنوان منشی. منشی موظف است آدرسی دقیق و جامع به وزارت کار ارایه دهد زیرا نامه نگاری های اداری فقط با منشی صورت می‌گیرد. منشی و صاحب کسب و کار هر دو موظف هستند مدرک سو پیشینه به دولت ارائه دهند.

۲: تمکن مالی ۲۵ هزار یورویی که به مدت سه الی پنج هفته در یکی از بانک های قبرس شمالی بنام فرد مالک بیزینس گذاشته می‌شود. علاوه بر این مبلغ حدود صد هزار لیر نیز بنام مالک بیزینس باید در بانک بلوکه شود. مبلغ بیست و پنج هزار یورو بعد از دریافت نامه تمکن مالی قابل برداشت است و بلوکه نمی‌شود.

۳: حضور یک وکیل رسمی دادگستری که پیگیر امور باشد (وکلای شرکت یورومای همگی واجد شرایط هستند).

۴: یک حسابدار رسمی که در اتاق حسابداری دولت عضو باشد و ماهانه گزارش امور مالی شما را به وزارت کار اعلام کند. حسابدار مبلغ کمی به ازای این امور به صورت ماهانه تا زمانی که بیزینس شما دایر هست از شما دریافت می‌کند (حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار ماهانه).

وضعیت اقتصادی قبرس شمالی برای سرمایه گذاری

ستون اصلی اقتصاد جزیره قبرس از همواره مبتنی بر صنعت توریزم بوده است. جزیره قبرس به علت قرارگیری در قلب دریای مدیترانه و همچنین آب و هوای بسیار مطبوعی که دارد، همواره در طول تاریخ جزو نخستین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می‌رفته است. قبرس طبیعتی زیبا و مردمی مهمان پذیر دارد. علاوه بر اینها هزینه تفریحات در این کشور به مقدار قابل توجهی کمتر از کشورهای مشابه است. سالانه تعداد بسیار زیادی توریست به این کشور سفر می‌کنند. فرودگاه جدید ارجان با قابلیت جابجایی تعداد میلیونی مسافر از عواملی است که قطعا باعث افزایش توریست در این کشور زیبا خواهد شد.

اگرچه قبرس شمالی در قاره اروپا واقع شده است اما به دلایل سیاسی عضو اتحادیه اروپا نیست. لازم به ذکر است که سفارت کشورهای زیادی در پایتخت قبرس شمالی دارای دفتر کنسولگری هستند. مثل آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، آذربایجان، ترکیه و برخی کشورهای دیگر. همچنین قبرس شمالی هم در آن کشورها دفتر کنسولگری دارد.

علاوه بر صنعت توریزم قبرس شمالی در زمینه های مختلفی همچون ساخت و ساز و تولید خودروی برقی و استفاده از چاپگرهای سه بعدی بسیار پیشتاز است.

گونسل، خودروی ملی قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی سالهاست شروع به طراحی و ساخت خودروی برقی ملی کرده است. خودرویی که همتای تسلا در نمایشگاه های معتبر حضور پیدا می‌کند و حامی آن شرکت ساختمانی سایپرس کانستراکشن است. نام این خودروی دوست داشتنی که خودروی ملی کشور قبرس شمالی نیز هست گونسل است. گونسل توسط جناب آقای سوآت گونسل، دومین فرد ثروتمند جزیره قبرس با بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه که یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان به گفته مجله فوربز آمریکا نیز هست پایه ریزی شد. آقای سوآت گونسل همچنین مدیر و صاحب دانشگاه نیر ایست نیز می‌باشد. دفتر مرکزی فروش گونسل در شهر لفکوشاست و برای پیش خرید ماشین ها امکانات ویژه ای برای متقاضیان فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که کشور اسرائیل و کشور قبرس جنوبی تعداد زیادی از ماشین ها را برای تولید انبوه پیش خرید کرده اند.

تکنولوژی ساخت خانه های سه بعدی در قبرس شمالی

این تکنولوژی در زمان زلزله ترکیه بسیار کارآمد بود. کشور قبرس شمالی تعداد قابل توجهی کانتینر برای زلزله زدگان از طریق این تکنولوژی ساخت و به ترکیه ارسال کرد. در حال حاضر از این تکنولوژی استفاده تولید انبوه نمی‌شود ولی قبرس شمالی جزو اولین دارندگان این تکنولوژی بوده است.

مالیات در قبرس شمالی

نرخ مالیات در قبرس شمالی به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم است. متوسط مالیات برای اکثر مشاغل بین ۸ تا ۱۶ درصد از سود سالانه متغیر است. در جدول زیر متوسط نرخ مالیاتی در چند کشور را با قبرس شمالی مقایسه کرده ایم.

کشور حداقل مالیاتی حداکثر مالیاتی
قبرس شمالی ۱۰ ۳۷
آمریکا ۱۰ ۳۷
قبرس جنوب ۲۰ ۳۵
فنلاند ۵/۵ ۵۶/۹۵
کانادا ۱۵ ۳۳
آلمان ۱۴ ۴۵
انگلستان ۲۰ ۴۵
ترکیه ۲۰ ۳۵
استرالیا ۱۹ ۳۷

 

تیم تحریریه یورومای

شرکت یورومای توسط آقای امراه چیل با سابقه طولانی انجام امور اقامتی ایرانیان؛ با هدف کمک رسانی اصولی به تمام افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند احداث شد. هدف تیم تحریریه یورومای، ارائه اطلاعات جامع در مورد سفر به قبرس می‌باشد.

شما هم دیدگاه خود را در کنار 3 دیدگاه زیر بنویسید.

  1. تا زمانی که ملک نخرن و از افزایش قیمتش با خبر نشن و اجاره ملک دریافت نکنن متوجه نمیشن که واقعا الان قبرسشمالی قطب پولشویی و درآمدهای عجیب غریبه. مالیات یه شوخیه اینجا اصلا مالیاتی نمیدیم به نسبت اروپا

  2. با ثبت شرکت میشه برای خانواده اقامت گرفت؟ پدر و مادر و همسر و بچه ها؟

    1. درود بر شما فرد سرمایه گذار برای همسر و فرزندان زیر هجده سال می تونه به صورت اتوماتیک اقامت بگیره. والدین اگر بالای شصت سال باشن پروسه خیلی راحتی داره و فرزندان اگر بالای ۱۸ سال باشن میشه با رد کردن بیمه کاری در همون شغل و یا ثبت نام در دانشگاه براشون اقامت گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *