اقامت

اجاره آپارتمان و خانه در قبرس شمالی

بررسی حدود هزینه های مربوطه

قبل از پرداختن به حدود هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی بهتر است به گران ترین شهرهای جهان برای اجاره خانه بپردازیم.

گران ترین خانه های اجاره ای قبرس در کدام شهرها هستند؟

طبق گزارش مجله اکونومیست در سال 2023، گران ترین شهرهای جهان برای اجاره خانه به شرح زیر است:

رتبه شهر کشور
1 سنگاپور سنگاپور
2 پاریس فرانسه
3 زوریخ سوئیس
4 کپنهاگ دانمارک
5 سیدنی استرالیا
6 هنگ کنگ چین
7 نیویورک ایالات متحده آمریکا
8 ژنو سوئیس
9 توکیو ژاپن

بر اساس این گزارش، سنگاپور برای پنجمین سال متوالی عنوان گران ترین شهر جهان برای اجاره خانه را به خود اختصاص داده است. قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر سنگاپور به طور متوسط 4,980 دلار در ماه است.

عوامل موثر در نرخ اجاره بهای قبرس

  • میزان تقاضا برای مسکن در آن شهر: هرچه تقاضا برای مسکن در یک شهر بیشتر باشد، قیمت اجاره خانه نیز افزایش می یابد.
  • میزان عرضه مسکن در آن شهر: هرچه عرضه مسکن در یک شهر کمتر باشد، قیمت اجاره خانه نیز افزایش می یابد.
  • میزان درآمد مردم آن شهر: هرچه درآمد مردم یک شهر بیشتر باشد، توانایی پرداخت اجاره خانه نیز بیشتر می شود.
  • وضعیت اقتصادی آن شهر: هرچه اقتصاد یک شهر رونق بیشتری داشته باشد، قیمت اجاره خانه نیز افزایش می یابد.

حدود قیمت اجاره خانه در شهرهای مختلف قبرس شمالی

استودیو و یک خوابه دو خوابه سه خوابه ویلایی
گیرنه 500 تا 700 پوند 700 تا 900 پوند 800 تا 1500 پوند 1000 تا 4000 پوند
اسکله 400 تا 700 پوند 600 تا 700 پوند 700 تا 1000 پوند 800 تا 2000 پوند
فاماگوستا 200 تا 400 پوند 400 تا 600 پوند 500 تا 800 پوند 700 تا 1500 پوند
لفکوشا 200 تا 300 پوند 300 تا 500 پوند 400 تا 800 پوند 500 تا 1200 پوند
لفکه 200 تا 300 پوند 250 تا 500 پوند 300 تا 600 پوند 500 تا 1200 پوند
کارپاز 200 تا 300 پوند 250 تا 500 پوند 300 تا 700 پوند 700 تا 2000 پوند

انواع اجاره در قبرس شمالی

قبرس شمالی به علت دارا بودن آب و هوا و جاذبه های توریستی فوق العاده می تواند گزینه خوبی برای اجاره های کوتاه مدت به توریست ها باشد. از طرفی به علت وجود دانشگاه های متنوع بین المللی و با رتبه جهانی؛ این کشور در تمام طول سال تقاضای زیادی را از سمت دانشجویان در زمینه اجاره املاک تجربه می کند. بنابراین با بازار اجاره سالانه هم در قبرس شمالی مواجه هستیم. اینکه شما به عنوان صاحب ملک تصمیم بگیرید از چه نوع اجاره ای استفاده کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اجاره کوتاه مدت به توریست ها

مزایای این نوع اجاره بالاتر بودن نرخ اجاره استو به عنوان مثال اجاره هر شبانه روز یک ویلا در یک منطقه توریستی حدود 700 پوند است و این در حالی است که در صورت اجاره سالانه نرخ هر ماه اجاره این ویلا چیزی حدود 2000 تا 3000 پوند خواهد بود. مزیت دیگر اجاره کوتاه مدت این است که شما در زمان های دلخواه تان می توانید از ملک استفاده کنید و زمانی که ملک بدون استفاده است آن را برای اجاره واگذار کنید و کسب درآمد کنید. از معایت این نوع اجاره نیاز رسیدگی منظم است. چون شما با موجرهای مختلف و متنوعی درگیر خواهید بود. البته در صورتی که ملک گزینه گارانتی اجاره داشته باشد شرکت سازنده مسیول رسیدگی به این امور است. درباره گارانتی اجاره صحبت خواهیم کرد.

اجاره سالانه آپارتمان و خانه

مزیت عمده اجاره سالانه این است که شما کل هزینه یک سال را یک جا هنگام ثبت قرارداد دریافت می کنید. و در صورت تمدید قرارداد با موجر قبلی مجددا هزینه یک سال را دریافت می کنید. البته نسبت اجاره بها در قرارداد سالانه به نسبت قرارداد کوتاه مدت کمتر است که راجع به آن در بند قبلی صحبت کردیم.

گارانتی اجاره

در صورتی که هنگام خرید ملک از گزینه گارانتی اجاره استفاده کنید؛ سالانه مبلغ مشخصی به حساب شما بابت اجاره توسط شرکت سازنده پرداخت می شود و شما درگیر هیچ مساله دیگری نخواهید بود. البته به غیر از گزینه گارانتی اجاره که مبلغ مشخصی را بابت اجاره سالانه در قرارداد ذکر می کند؛ می توانید ملک خود را بابت اجاره به شرکت سازنده بسپارید و آنها از ملک شما نگهداری می کنند و آن را به متقاضیان اجاره می دهند و بخش کمی (حدود 5 تا 15 درصد) از درآمد حاصل از اجاره را برای خود بر میدارند و مابقی مبلغ را به شما می دهند.

مالیات اجاره خانه در قبرس شمالی

در صورتی که مقدار معامله از 10 هزار لیر در سال کمتر باشد دولت هیچ مالیاتی از صاحب ملک دریافت نمیکند ولی برای مبالغ بالاتر صاحب ملک موظف است حدود 20 درصد از درآمد کسب شده را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند.

قرارداد معتبر املاک قبرس شمالی

قرارداد اجاره حتما باید در یک دفتر املاک قانونی معتبر ثبت شود و علاوه بر آن در دفاتر اسناد رسمی قبرس (نوتر) به ثبت برسد و تمبر داشته باشد. در غیر این صورت قرارداد اجاره فاقد ارزش قانونی است.

هزینه های جانبی اجاره ملک

معادل یک ماه اجاره باید به عنوان کمسیون املاک به دفاتر ریل استیت پرداخت شود و معادل یک یا دو ماه اجاره به صاحب خانه به عنوان دپوزیت باید پرداخت شود. دپوزیت در اجاره خانه به معنای ضمانت مالی برای صحیح و سالم تحویل دادن ملک است. در قبرس شمالی املاک به صورت فول فرنیچر یا مبله تحویل داده می شود و صاحب ملک در صورت آسیب دیدگی وسایل از مبلغ دپوزیت شما کم می کند و مابقی را در پایان قرارداد به مستاجر پس می دهد.

تیم تحریریه یورومای

شرکت یورومای توسط آقای امراه چیل با سابقه طولانی انجام امور اقامتی ایرانیان؛ با هدف کمک رسانی اصولی به تمام افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند احداث شد. هدف تیم تحریریه یورومای، ارائه اطلاعات جامع در مورد سفر به قبرس می‌باشد.

شما هم دیدگاه خود را در کنار 2 دیدگاه زیر بنویسید.

  1. سلام بنده ملک برای اجاره دارم لطفا با من تماس بگیرید
    ۰۵۴۸۱۷۲۸۳۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *