اقامت

معرفی مراکز خرید قبرس شمالی

مراکز خرید در قبرس شمالی با مراکز خریدی که در شهرهای بزرگ ایران وجود دارند بسیار متفاوت است. دلیل اصلی آن هم جمعیت کم مردم قبرس و عدم وجود تورم های وحشتناکی که باعث وجود حرص خرید در مردم می‌شود است. علاوه بر اینها از دلایل دیگری که نمی‌توانیم حجم انبوه مراکز خرید در شهرهای بزرگ ایران را با مراکز خرید قبرس شمالی مقایسه کنیم وجود تفریجات فراوان و ارزان در قبرس شمالی است. در ایران رفتن به مرکز خرید معمولا یک تفریح است تا صرفا هدفی برای خرید کردن.

مراکز خرید معمولا مغازه های بزرگی هستند که در خیابان اصلی هر شهر وجود دارند. علاوه بر اینها پاساژ یا شاپینگ مال هایی هم در قبرس شمالی وجود دارند. در اینجا به معرفی تمام مراکز خرید می‌پردازیم.

۱: خیابان دربویو در لفکوشا Dereboyu

خیابان دربویو که نام رسمی آن Mehmet Akif Caddesi است خیابانی طولانی است و پر تجمع ترین قسمت شهر لفکوشا به حساب می‌آید.

مرکز خرید لفکوشا قبرس شمالی

خیابان دربویو لفکوشا مرکز خرید قبرس شمالی

خیابان Mehmet Akif یا Dereboyu خیابانی در لفکوشا (نیکوزیا) است. اصطلاح “دره بویو” به معنای “در کنار رودخانه” است، و برای خیابان مهمت آکیف که در امتداد رودخانه Pedieos قرار دارد، استفاده می شود. زمانی که جزیره تحت تسلط حکومت بریتانیا بود، نام این خیابان، خیابان شکسپیر (به انگلیسی: Shakespeare Avenue) بود. خیابان دربویو خیابانی طولانی است که از قبرس شمالی تا قبرس جنوب ادامه دارد. طول بخش تحت کنترل قبرس شمالی تقریباً 1600 متر است.

دربویو یک خیابان اصلی و مرکزی و بزرگ است که از ماراتون تا تظاهرات و فستیوال در آن برگذار می‌شود. مسیر راه آهن ملی قبرس (که سالهاست متروکه مانده و در آغاز استعمار انگلستان توسط بریتانیایی ها ساخته شده بود) از این خیابان عبور می کرد. در آن زمان کارخانه چرم در این محل قرار داشت که بعد ها به پارک تبدیل شد.

نام دره بویو پس از تشکیل دولت جمهوری ترک قبرس شمالی به خیابان محمت اکیف (یک شاعر ترک) تبدیل شد ولی هنوز در عموم مردم این خیابان بنام دربویو نامیده می‌شود. در این خیابان یک مجسه لاله بومی قبرس قرار دارد که سمبلی از طبیعت زیبای این کشور است.

در خیابان دربویو اکثر برندهای معتبر جهانی نمایندگی رسمی و فعال دارند و فرصت بسیار مناسبی برای افرادیست که قصد خرید اجناس اورجینال با قیمت مناسب را دارند. جالب است بدانید از قبرس جنوبی برای خرید با کیفیت و ارزان به این خیابان می‌آیند.

 

۲: فروشگاه ۱۰۰۱ فرودگاه لفکوشا یکی از قدیمی ترین مراکز خرید قبرس شمالی

این فروشگاه در مجموعه ای عظیم در مسیر فرودگاه بین المللی ارجان واقع شده است. تا مرکز لفکوشا حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد و کلیه اجناس مورد نیاز از مبل و صندلی و پوشاک تا میوه و سبزیجات را با قیمت بسیار عالی در اختیار مراجعین قرار می‌دهد.

بهترین مراگز خرید قبرس

۳: مراکز خرید در میدان رمدان جمیل در گیرنه قبرس شمالی

رمدان جمیل (رمضان جمیل) یکی از اصلی ترین میدان های شهر گیرنه است که در امتداد خیابان های منتهی به آن برندهای معتبری دارای نمایندگی رسمی هستند. در این منطقه رستوران های بسیار لوکس و خوبی هم قرار دارند که باعث می‌شوند این منطقه به یکی از بهترین مراکز خرید گیرنه تبدیل شود. مرکز خرید معروف گیرنه پارک در خیابان ضیا رفکی منتهی به میدان رمدان جمیل قرار دارد.

مرکز خرید گیرنه
مرکز خرید گیرنه

مرکز خرید گیرنه

 

۴: سیتی مال

این مرکز خرید مجبوب و دوست داشتنی در شهر فاماگوستا (محله نیمه صنعتی چاناک کاله) واقع شده است. در سیتی مال از فود کورت و شهر بازی سرپوشیده و سینما تا انواع کافه ها و رستوران ها و البته برندهای معتبر پوشاک و لوازم منزل در دسترس شماست. در طبقه زیر همکف سیتی مال یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ قرار دارد که از میوه و سبزیجات تازه تا انواع شوینده ها و مواد خوراکی را با قیمت بسیار مناسب برای فروش قرار داده است.

سیتی مال قبرس

 

۵: خیابان سالامیس

خیابان سالامیس، قلب تپنده شهر فاماگوستا

خیابان سالامیس یکی از مهم‌ترین و پرترددترین خیابان‌های شهر فاماگوستا در قبرس شمالی است. این خیابان از شهر باستانی سالامیس تا مرکز شهر فاماگوستا امتداد دارد و به دلیل داشتن مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها، و مراکز فرهنگی و هنری، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

خیابان سالامیس در دوران باستان از مهم‌ترین مسیرهای تجاری و ارتباطی شهر سالامیس بود. این خیابان در طول تاریخ شاهد تغییرات زیادی بوده است و در دوران مختلف، نام‌های مختلفی داشته است. در دوران امپراتوری عثمانی، این خیابان به نام «خیابان بازار» معروف بود و در دوران بریتانیا، نام آن به «خیابان اصلی» تغییر یافت.

خیابان سالامیس علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، امکانات تفریحی و گردشگری مختلفی نیز دارد. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراکز خرید: در خیابان سالامیس، می‌توانید انواع فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه‌های پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، و سوغاتی‌فروشی را پیدا کنید.
  • رستوران‌ها و کافه‌ها: در خیابان سالامیس، می‌توانید از طعم غذاهای لذیذ قبرسی و بین‌المللی لذت ببرید.

خیابان سالامیس قبرس مرکز خرید

 

۶: مستر پوند

مستر پوند فروشگاهی زنجیره ای در قبرس شمالی است که در تمام شهرهای بزرگ شعبه دارد و قیمت تمام اجناس آن یک پوند است. مستر پوند دارای محصولات بسیار متنوعی است از شکلات و لوازم آرایش گرفته تا لباس و وسایل پخت و پز و کوچکترین جزئیات زندگی را می‌توانید در مستر پوند پیدا کنید.

مستر پوند قبرس

مراکز خرید قبرس شمالی، مقصدی جذاب برای خرید

قبرس شمالی، جزیره‌ای زیبا در شرق دریای مدیترانه است که به دلیل آب‌وهوای معتدل، سواحل زیبا و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، مقصدی محبوب برای گردشگران و سرمایه‌گذاران است. یکی از عواملی که باعث جذابیت قبرس شمالی برای گردشگران شده، مراکز خرید متنوع و مقرون‌به‌صرفه این کشور است.

قبرس شمالی دارای مراکز خرید مدرن و بزرگی است که در آن‌ها می‌توان انواع محصولات از جمله لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و غیره را با قیمت‌های مناسب خریداری کرد.

تیم تحریریه یورومای

شرکت یورومای توسط آقای امراه چیل با سابقه طولانی انجام امور اقامتی ایرانیان؛ با هدف کمک رسانی اصولی به تمام افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند احداث شد. هدف تیم تحریریه یورومای، ارائه اطلاعات جامع در مورد سفر به قبرس می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *