دانستنی های مهاجرت

بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی کجاست؟

از بین مناطق مختلف جزیره، بهترین شهر قبرس برای زندگی کجاست؟

بهترین شهرهای قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری است که دارای ۵ شهر اصلی است. این شهرها شامل: ایسکله – فاماگوستا – کارپاز – گیرنه و گوزل یورت است. جزیره قبرس در بخش شمالی سرزمین های مسطح و سرسبز و در بخش جنوبی سرزمین های کوهستانی و مرتفع است. بنابراین بهترین شهر قبرس در سمت شمالی واقع شده است! زیرا سرزمین های مسطح ساحلی گزینه های بسیار بهتری برای زندگی هستند.

شهر اسکله: بهترین شهر قبرس شمالی برای خانواده هایی که فرزند دارند

اسکله (که تلفط صحیح آن ایسکله است) شهری است با طولانی ترین ساحل شنی جزیره به نام لانگ بیچ. منطقه لانگ بیچ طبق آمار و گزارش های مجله فوربز آمریکا به عنوان سودآورترین منطقه ساحلی جهان برای سرمایه گذاری معرفی شده است. دلیل افزایش قیمت املاک در این منطقه وجود پتانسیل های بالا برای فراهم کردن یک زندگی با استاندارهای بالا است. کلیه امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه وجود دارد و ساخت و ساز های انبوه در اسکله در حال شکل گرفتن است.

اسکله به علت قرار گیری در یک قوس منحنی و قرارگیری در شرقی ترین نقطه جزیره دارای ساحل های امن و آرامی است که امواج طولانی ندارند و هیچگونه آبزی خطرناکی در آن تردد نمی‌کند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

نقشه شهرهای قبرس

شرایط املاک شهر اسکله

اسکله به عنوان بهترین شهر قبرس برای خانواده های جوان از بازار املاک بسیار پویایی نیز برخوردار است. رشد قیمت املاک در منطقه ایسکله بین پانزده تا بیست درصد در سال است. همچنین شرایط پرداخت بسیار عالی اقساط هشت ساله برای بسیاری از پروژه ها وجود دارد. بیشتر املاک این منطقه برج های مدرنی هستند که دارای امکانات کامل هتل هستند.

شهر فاماگوستا: بهترین شهر برای زندگی دانشجویی و تکاپوی شهری

همانطور که می‌دانید جزیره قبرس مساحت محدودی دارد. و در مقیاس قابل لمس می‌توانیم شهر فاماگوستا را به عنوان دان تاون یا مرکز شهر شهرهای دیگری مثل اسکله به حساب بیاوریم. فاصله بین این شهرها هم کمتر از ۱۵ دقیقه رانندگی است. بنابراین با این ذهنیت می‌توانید فاماگوستا را مانند مرکز شلوغ یک شهر به حساب بیاورید که بهترین دانشگاه ها و مراکز شهری در این منطقه قرار دارد. برای زندگی دانشجویان یا کارمندانی که اتومبیل شخصی ندارند شهر فاماگوستا بهترین شهر قبرس محسوب می‌شود. فاماگوستا از قرن های گذشته شهری متمدن بوده و دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است.

شرایط املاک شهر فاماگوستا

رشد قیمت املاک فاماگوستا از سرعت کمتری به نسبت شهر اسکله برخوردار است. دلیل آن هم می‌تواند نبود زمین خالی برای ساخت باشد. همچنین سواحل شهر فاماگوستا بیشتر تجاری و نظامی هستند و دسترسی به سواحل شنی توریستی آنطور که در اسکله شاهدش هستیم در فاماگوستا وجود ندارد. اجاره سالانه املاک در فاماگوستا با تقاضای بیشتری به نسبت اجاره سالانه در اسکله روبرو است. و دلیل آن وجود دانشجویان بین المللی است که دانشگاه مدیترانه شرقی در شهر فاماگوستا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند.

شهر کارپاز: بهترین برای توریست های ماجراجو

در حال حاضر کارپاز تنها شهری در قبرس شمالی است که دانشگاهی ندارد. و صرفا یک شهر توریستی است. کارپاز به علت موقعیت جفرافیایی به شبه جزیره هم معروف است. نوار باریکی در شمال شرقی قبرس است که از سه طرف با آب محدود شده و به علت موقعیت استراتژیک، و محدودیت هایی که فعلا دولت برای این منطقه وضع کرده است، ساخت و ساز با سرعتی که در اسکله در حال انجام شدن است در کارپاز اتفاق نمی‌افتد.

نقشه کارپاز بهترین شهر توریستی قبرس

کارپاز شهری است که مامن خرهای زیبای قبرس است. در روایات عامیانه بر این باور هستند که دلیل جمع شدن این حیوانات در نوک جزیره فرار آنها به سمت شمال در زمان جنگ داخلی قبرس است. عده ای هم معتقدند کارپاز به دلیل عدم تراکم سنگین جمعیت از بافت بکر تری به نسبت دیگر مناطق برخوردار است و همین دلیل باعث شده علاوه بر خر، حیوانات دیگری از جمله بز کوهی، خوک، پرندگان کمیاب و حتا دلفین ها در این منطقه بسیار بیشتر از مناطق دیگر قبرس به چشم بخورند.

خر حیوانی محبوب و دوست داشتنی در قبرس است. این حیوانات توسط دولت در پارک های جنگلی محافظت شده نگهداری می‌شوند. شیر این حیوان به عنوان کالایی گرانبها به کشور فرانسه برای تولیدات آرایشی بهداشتی صادر می‌شود و کالای بسیار گران‌قیمتی است.

کارپاز دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است. ساحل گلدن بیچ که دارای شن هایی مانند ذرات طلا است سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین آثار تاریخی و کلیسایی که برای کل مسیجیان جهان از اعتبار خاصی برخوردار است باعث جذب توریست های مختلف به کارپاز می‌شوند. این کلیسا کلیسای آپوستولوس آندریاس نام دارد و برای تمام مسیحیان ارتدوکس به عنوان یک میعادگاه شناخته می‌شود.

کارپاز دارای یک مارینا (بندر) بسیار زیبا و لوکس است که توسط سرمایه گذاران ترک و اسراییلی ساخته شده و قطعا باعث رشد اقتصادی انفجاری در این منطقه خواهد شد. نام این بندر کارپاز گیت مارینا است.

بندر کارپاز قبرس شمالی
بندر کارپاز قبرس شمالی

شرایط املاک شهر کارپاز

زمین های بسیار کمی در کارپاز اجازه ساخت و ساز دارند بنابراین اکثر بناهای موجود لوکس و ویلایی هستند. اجازه ساخت برج در این منطقه به علت موقعت استراتژیک و نظامی داده نمی‌شود. اجاره کوتاه مدت به توریست ها میتواند منبع درآمد خوبی برای افرادی باشد که در این منطقه ملک خریداری می‌کنند.

شهر گیرنه: بهترین شهر قبرس برای یک لایف استایل لوکس!

گیرنه گران ترین و لوکس ترین شهر قبرس است. از زمان های بسیار دور حتا قبل از جنگ داخلی قبرس، انگلیسی ها و آمریکایی ها گیرنه را برای زندگی و گذران دوران بازنشستگی انتخاب کرده بودند. حتا روستایی به نام کارمی در گیرنه وجود دارد که به روستای انگلیسی ها معروف است. ساکنین کارمی از چندین نسل قبل انگلیسی بوده اند. معماری شهری گیرنه هم به خاطر موقعیت جغرافیایی (قرارگیری بین کوه و دریا) و هم ساکنین انگلیسی با سایر شهرهای قبرس متفاوت است. گیرنه یک شهر لوکس تاریخی است که زیباترین شهر جزیره است. ثروتمندان زیادی علاقمند به خرید ویلا در گیرنه هستند و اکثر ویلاهای مناطق ییلاقی گیرنه متعلق به خارجی هایی است که در زمان های مشخصی از سال از آنها استفاده می‌کنند و مابقی طول سال بدون استفاده هستند.

یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی گیرنه بنای بلاپاییس است که شهرت جهانی دارد. بلاپاییس در جایی مرتفع قرار دارد. بنای فعلی بلاپاییس توسط ثروتمندان اسراییلی درست شده است که پس از حمله صلاح الدین عیوبی به اورشلیم از طریق دریا فرار کردند و بلاپاییس را به عنوان پناهگاه دایمی خود انتخاب کردند.

بلاپایس در بهترین شهر قبرس گیرنه
بلاپایس در گیرنه

شرایط املاک شهر گیرنه

خرید و فروش املاک در گیرنه بازار خاص خود را دارد که البته بسیار هم پر تلاطم و جذاب است. در گیرنه شاهد مجتمع هایی با برج های مرتقع نیستیم زیرا تصمیم دولت محترم قبرس شمالی بر حفظ بافت توریستی این منطقه بوده و مجوز ساخت بیش از دو طبقه در اکثر مناطق داده نمی‌شود. در مرکز شهر گیرنه معمولا املاک آپارتمان های لوکس و ویلاهای مستقل لوکس هستند. اطراف شهر گیرنه که شامل مناطقی مثل چاتال کوی، اسن تپه و لپتا و دیگر مناطق است تمامی بناها دو طبقه است و شهرک های ویلایی و نیمه ویلایی بسیار لوکس و مدرنی دارد. تمرکز فعلی در اطراف گیرنه بر جذب توریست پزشکی است. اکثر پروژه ها مراکز درمانی خاصی از درمان های ناباروری تا مراکز تحصصی دندان پزشکی دارند که باعث می‌شود افراد از اروپا برای گذران یک دوره درمانی جذاب گیرنه را انتخاب کنند. و هم درمان با کیفیت و کم هزینه ای داشته باشند و هم تعطیلات عالی و لوکسی را بگذرانند. رشد قیمت املاک در این منطقه بسیار سریع است و اجاره املاک آنقدر بالاست که قطعا در کمتر از شش سال بازگشت سرمایه دارد. یعنی با اجاره واحد بین شش تا هفت سال قیمت ملک به شما باز خواهد گشت.

شهر گوزل یورت: بهترین برای کسانی که لاکچری و پرایوسی را همزمان می‌خواهند!

با اینکه جزیره قبرس یک جزیره کوچک است و تغیرات آب و هوایی بین شهرها آنقدر زیاد محسوس نیست ولی آب و هوای گوزل یورت بسیار به شمال ایران شبیه است. همه جا با درخت های مرکبات پر شده و معمولا هوا ابری و بارانی است. همه جا در طول سال سبز است و هوا معتدل و دلچسب است. در شهر گوزل یورت آنطور که در اسکله تراکم جمعیت ایرانی ها وجود دارد شاهد هموطنان عزیزمان نیستیم و بیشتر اروپایی ها در آن ساکن هستند. معمولا از کشورهای اسکاندیناوی و آلمان به این شهر می‌ایند و خانواده های اروپایی زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. معماری شهری بسیار مدرن و اصولی است. معماری شهری مدرن است و خیابان ها عریض و امروزی تر هستند. گوزل یورت که مرکزیت آن لفکه است غربی ترین نقطه جزیره قبرس است و مورد توجه کسانی است که به پرایوسی بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند. از گوزل یورت تا پایتخت قبرس شمالی یعنی شهر لفکوشا مسافت زیادی نیست و حدود بیست دقیقه تا لفکوشا فاصله دارد. بهترین امکانات رفاهی برای زندگی خانوادگی در این شهر وجود دارد بنابراین نیازی به خروج از شهر برای برطرف کردن نیازهای خود نخواهید داشت.

شرایط املاک گوزل یورت

گوزل یورت دارای شهرک های مدرن و برج های مرتقع و همچنین شهرک های ویلایی و نیمه ویلایی است. همچنین به علت ساخت بیمارستان عظیمی که شعبه بیمارستان آجی بادم ترکیه خواهد بود این شهر قرار است قطب پزشکی منطقه مدیترانه شود. قطعا بعد از احداث شهرک درمانی آجی بادم وضعیت امکلاک این شهر رونق بیشتری خواهد گرفت. آجی بادم در لفکه قرار است به صورت تخصصی روی جوانسازی و آی وی اف تمرکز کند. همچنین هتل ۵ ستاره بزرگی در این منطقه احداث می‌شود که دارای بندر اختصاصی خواهد بود. در گوزل یورت دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد که باعث می‌شود برای اجاره آپارتمان همیشه متقاضی وجود داشته باشد.

شهر لفکوشا: بهترین شهر قبرس شمالی برای کسانی که عاشق زندگی در پایتخت هستند!

لفکوشا شهری است که ساحل ندارد و البته به همین دلیل پایتخت انتخاب شده است. زیرا در مرکز جزیره است و مرزهای آبی از آن دور هستند بنابراین امنیت مراکز دولتی در این نقطه تامین شده است.

همانطور که می‌دانید دولت قبرس شمالی برای املاکی نزدیک به مراکز نظامی و دولتی سندی برای خریدار خارجی صادر نمی‌کند. و این املاک به صورت قراردادی با افراد خارجی معامله می‌شوند. بنابراین لفکوشا گزینه مناسبی برای خرید ملک نیست. ضمن اینکه به علت قدمت شهر و شلوغی آن و تراکم نسبتا بالا زمین خالی برای ساخت پروژه های جدید و لوکس ندارد. اگر قصد خرید ملک در این شهر را دارید حتما قبل از خرید در مورد مناطق تحقیقات کنید که ملک شما دارای سند رسمی باشد.

لفکوشا شهری بسیار زیبا و اصیل است. بازار های بزرگ و مراکز خرید لوکسی دارد و اکثر برندهای معتبر دنیا در این شهر نمایندگی رسمی دارند. لفکوشا دارای یک قلعه تاریخی نیز هست. آثار باستانی لفکوشا بسیار زیاد هستند. این شهر به علت قرارگیری در مرکز جزیره و دور بودن از ساحل دارای آب و هوایی همواره گرم تر از شهرهای دیگر قبرس است.

شرایط املاک لفکوشا

با توجه به موارد ذکر شده در پاراگراف بالا خرید ملک در لفکوشا گزینه خیلی جذابی نخواهد بود. زیرا بازار املاک لفکوشا هم از افزایش قیمت آنچنانی همانطور که در گیرنه و اسکله وجود دارد برخوردار نیست. بنابراین کسانی که به علت دانشگاه های لفکوشا و یا موقعیت های کاری این شهر قصد خرید ملک در لفکوشا را دارند بهتر است در شهرهای دیگر خرید کنند، آن را اجاره دهند و با اجاره دریافتی در لفکوشا واحد اجاره کنند. در این صورت یک خرید خوب و منطقی و آینده دار انجام دادند و هزینه زندگی موقت در لفکوشا را هم پوشش داده اند.

سخن آخر: شهرهای قبرس شمالی هرکدام مزیت های خاصی دارند که با توجه به اولویت های شما می‌توان گفت کدام بهترین هستند. مطمین باشید شرایط زندگی در قبرس آنقدر خوب و آرام و جذاب است و آنقدر شهرها به هم نزدیک هستند که خیلی هم تفاوتی نمی‌کند در کدام شهر باشید. شرکت یورومای در تمام شهرهای قبرس موارد متعدد برای پیش خرید، خرید ملک آماده، و اجاره دارد و می‌توانید با استفاده از کمک های مشاورین ما بهترین انتخاب را داشته باشید.

تیم تحریریه یورومای

شرکت یورومای توسط آقای امراه چیل با سابقه طولانی انجام امور اقامتی ایرانیان؛ با هدف کمک رسانی اصولی به تمام افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند احداث شد. هدف تیم تحریریه یورومای، ارائه اطلاعات جامع در مورد سفر به قبرس می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *